Powiatowy Konkurs Radosnej Piosenki Religijnej

12 kwietnia w Pszczyńskim Centrum Kultury w Pszczynie odbył się po raz drugi Powiatowy  Konkurs Radosnej Piosenki Religijnej, w edycji „W mocy Ducha Świętego” dla uczniów szkół podstawowych organizowany przez ZSP w Czarkowie. Konkurs jest kontynuacją Międzyszkolnego Konkursu  Radosnej Piosenki Religijnej w Czarkowie. Do konkursu zaproszone zostały dzieci i młodzież szkół podstawowych.  Dzięki uprzejmości  Pszczyńskiego Centrum Kultury konkurs mógł się odbyć w sali koncertowej PCK-ulu.

Do konkursu zgłosiło się 90 uczestników z 11 szkół. Jury w składzie: Ks.dr Krzysztof Kmak, mgr Dorota Szklanny, mgr Aleksandra Niemiec, stwierdziło, że poziom wykonywanych utworów był wysoki i wyrównany. Wszyscy uczestniczący w  konkursie wraz z opiekunami  otrzymali pamiątkową opaskę na rękę z symbolem Ducha Świętego i Jego darami,  ufundowaną przez Dziekana ks. Krystiana Janko, proboszcza  parafii Wszystkich Świętych w Pszczynie

Przyznano nagrody:

W kategorii soliści i duety dla klas 1-3

I miejsce duet –  Małgorzata Kosko, Zuzanna Dąbrowska z Jankowic

II miejsce, Lena Krzemińska ze Studzienic

III miejsce , duet – Julia Kowalik, Zofia Drozdziok z Krzyżowic

Wyróżnienie szczególne otrzymał duet  Klaudia Nogawica, Zofia Nowacka z Wisły Małej.

W kategorii Zespoły wokalno- instrumentalne dla klas 1-3

I miejsce – Zespół wokalny z Czarkowa

II miejsce – Schola Św. Marcina z Ćwiklic

III miejsce – zespół wokalny z Rudziczki

W kategorii soliści i duety dla klas 4-7

I miejsce – Oliwia Piech ze Studzienic

II miejsce – Paulina Kędzior  SP nr 3 z Pszczyny

III miejsce – Julia Wadas z Pawłowic

Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał duet, Anita Stalmach, Emilia Czuwaj  z Miedźnej

W  kategorii zespoły wokalno – instrumentalne dla  klas 4-7

I miejsce – MORCINKOWO CZELODKA  z Krzyżowic

II miejsce –SŁONECZNY GOSPEL z ZSS nr 3  z Pszczyny

III miejsce – SOLI DEO z Czarkowa

Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał zespół RUDZIKI z Rudziczki

Wyróżnienie szczególne za oryginalne wykonanie otrzymał zespół POŁĄCZONE SIŁY z Jankowic .

Nagrody wręczali dyrektor Jolanta Skrzyńska dyrektor ZSP w Czarkowie i Ks. dr Krzysztof Kmak.  Główne nagrody, statuetki ufundowała  Firma Grzegorz Fischer Usługi Przeciwpożarowe . Nagrody rzeczowe ufundowali :Proboszcz parafii św. Józefa Robotnika ks. Krzysztof Grudniok z Czarkowa oraz Rada Rodziców ZSP z Czarkowa.

W przyszłym roku, w styczniu  chcemy wspólnie wyśpiewać kolędy, aby młode pokolenie pamiętało o tradycjach Bożonarodzeniowych, serdecznie zapraszamy do udziału za rok.

M.Fischer

GALERIA ZDJĘĆ

 


Szkolny Konkurs Recytatorski

W piątek 6 kwietnia  2018 r.  odbył się  w naszej szkole Szkolny Konkurs Recytatorski klas I-III. Celem konkursu było wspieranie dzieci  w poznawaniu literatury dziecięcej i rozwijanie zainteresowań czytelniczych oraz  umiejętności recytatorskich.  Jury  miało bardzo trudne zadanie, gdyż wszyscy uczestnicy bardzo się starali i pięknie przygotowali do występu przed publicznością. Ostatecznie laureatami  zostali:

Klasy I

I miejsce Kamila Leśnikowska

II miejsce Hania Urbańska

III miejsce Wiktoria Sornowska

Klasy II i III

I miejsce Kamila Knapczyk

II miejsce Nadia Flis

III miejsce Emilka Kania

Wszyscy  uczniowie biorący udział w konkursie otrzymali nagrody książkowe oraz  pamiątkowe dyplomy. Gratulujemy.

Bryła, W. Bienioszek, K. Kloc


          Z OKAZJI ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ ŚWIAT  WIELKANOCNYCH ŻYCZYMY WSZYSTKIM UCZNIOM, RODZICOM I PRZYJACIOŁOM  NASZEJ PLACÓWKI  ZDROWIA, POGODY DUCHA,  RADOSNYCH SPOTKAŃ W RODZINNYM GRONIE  I WSZELKIEJ POMYŚLNOŚCI W REALIZACJI PLANÓW OSOBISTYCH I ZAWODOWYCH.

                                                                                                      DYREKCJA  I PRACOWNICY             

                                                                                                                       ZSP W CZARKOWIE


  W piątek 23 marca br. w Szkole Podstawowej nr 6 im. Kornela Makuszyńskiego w Czarkowie odbyła się II edycja Szkolnego Konkursu Talentów „Mam Talent!”. Do eliminacji stanęło blisko 30 zespołów. W tym roku poziom występów był niezwykle wysoki, a rodzaj prezentowanych talentów bardzo zróżnicowany. Wśród umiejętności prezentowanych przez uczestników znalazły się m.in.: śpiew solowy, śpiew w duecie, taniec, malarstwo, ale także pokaz sztuk walki, pokaz sztuk kuglarskich, oraz jedyny w swoim rodzaju – pokaz umiejętności makijażowych, zaprezentowanych przez ucznia z klasy siódmej.

Publiczność doskonale bawiła się, oglądając i słuchając perfekcyjnych występów, które wzbogacone były oprawą muzyczną i zabawne wypowiedzi wodzireja. Występy uczniów oceniane były przez jury, składające się z nauczycieli oraz przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego. Każdy występ oceniany był w trzech kategoriach: kreatywność (pomysł na występ), poziom trudności oraz wykonanie. Ponadto uczniowie byli oceniani z podziałem na młodszych klasy 1-3 oraz starszych 4-7. Nagrodę Publiczności zaś wyłonili wszyscy uczniowie naszej szkoły.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i czekamy na kolejne edycje tego wspaniałego konkursu!


M.Basiura
fot. W.Bienioszek


WARSZTATY WIELKANOCNE

21 marca odbyły się popołudniowe Warsztaty Wielkanocne, którego uczestnikami byli uczniowie klas pierwszych i drugiej.  W trakcie spotkania dzieci miały okazję poznać tradycję związane ze Świętami Wielkanocnymi. Zajęcia rozpoczęły się od pieczenia wielkanocnej babki. Kiedy ciasto rosło w piekarniku zaczęliśmy część plastyczną. Każdy uczestnik otrzymał wykonanego zajączka ze sklejki. Zadanie polegało na pomalowaniu go farbą akrylową i przyozdobienie.  Ostatnim etapem  było wykonanie pracy plastycznej – jajka wielkanocnego. Zajęcia upłynęły w bardzo miłej atmosferze.

K.Kloc/J.Bryła/W.Bienioszek


Pomoc dla hospicjum „Świetlikowo”

23 marca w naszej szkole miał miejsce kiermasz wielkanocnych babeczek, którego zakup wspierał charytatywną zbiórkę dla podopiecznych „Świetlikowa”- domowego hospicjum dla ciężko chorych dzieci.

Nasi mali wolontariusze z klasy 5a i ich rodzice stanęli na wysokości zadania! Zebraliśmy ponad 250 zł,a babeczki rozeszły się dosłownie w kilka minut!

Dziękujemy wszystkim za wsparcie naszej akcji!

A. Kantorowska


Wycieczka klasy 5a

W pierwszy dzień wiosny klasa 5a wcale nie musiała pójść na wagary:)

Spędziliśmy fantastyczny dzień w parku trampolin Jump City w Katowicach. Specjalna lekcja w-f z panem trenerem to była gratka nie tylko dla tych, co kochają ruch! To była wspaniała lekcja integracji naszego zespołu, a pomarańczowe, antypoślizgowe skarpetki odkładamy na półkę i liczymy na rychły powrót do tego świetnego miejsca!

A. Kantorowska


Pierwszaki uczą kodować

Pierwszoklasiści doskonale wiedzą na czym polega kodowanie i programowanie więc postanowili przybliżyć ten temat naszym przedszkolakom. Uczniowie z  robotami – Stasiem i Robertem (bo takie wybrali imiona dla nich) wybrali się do grupy Pszczółek. Każdy uczeń wcielił się w rolę nauczyciela i uczył przedszkolaki kierowania robotem poprzez specjalną aplikację .

Przedszkolaki były zachwycone robotami. Nowoczesny sposób zdobywania  umiejętności to wspaniały sposób na naukę przez zabawę.

Przedszkolaki już zapowiedziały się, że w najbliższym czasie  odwiedzą pierwszoklasistów w szkolnej sali.

K. Kloc


Międzynarodowy Dzień Pisarzy

Aby uczcić polskich pisarzy przygotowaliśmy mapy mentalne z ich biografiami i różnymi ciekawostkami. Był to doskonały sposób na to, żeby przybliżyć sobie twórczość naszych sławnych rodaków, a zarazem uświadomić rolę, jaką odegrali w krajowej i międzynarodowej literaturze.

J.Waleczek


Erasmus plus- relacja z realizacji zadań

Zamieszczamy relację z pracy naszych uczniów nad rozwiązaniem zadań matematycznych opartych o przepisy kulinarne naszych partnerów projektowych. Prace były prowadzone pod kierunkiem pani Marceliny Pławeckiej, Olgi Witki i Wioletty Bienioszek. Dziękujemy wszystkim uczniom za wytężoną pracę a p. Marcelinie Pławeckiej za przygotowanie prezentacji.

prezentacja


Wycieczka do Planetarium

6 marca 2018r. uczniowie z klasy IIIa i IIIb uczestniczyli w wycieczce do Śląskiego Planetarium w Chorzowie. Wycieczka miała na celu pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu astronomii.

Największe wrażenie na uczniach zrobiło ,,serce” Planetarium Śląskiego, czyli ważący ponad dwie tony potężny projektor. Odtwarza on wygląd nieba z dowolnego miejsca na Ziemi i o dowolnej porze. Ekranem projekcji jest największa w kraju kopuła o średnicy 23 metrów. Sama widownia może tam pomieścić 400 osób. Właśnie tam obejrzeliśmy dwugodzinny seans dydaktyczny pt. „Królestwo planet” – Orientacja na sferze niebieskiej (widnokrąg, zenit, Wielki i Mały Wóz, Gwiazda Polarna, kierunki świata). Gwiazdy i gwiazdozbiory. Zodiak, Słońce, Układ Słoneczny i jego składniki: planety bliższe i dalsze, księżyce, planetoidy, komety.

Po seansie ruszyliśmy w drogę powrotną do Czarkowa. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i bogatsi o zdobytą wiedzę i doświadczenia.

L. Tyc/B. Machulec


Z wizytą w szwedzkiej szkole

Program Erasmus+ w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Czarkowie 

Współfinansowany  w ramach programu  Unii Europejskiej Erasmus+ 

 

 

W ramach realizacji projektu Erasmus+ „European Possibilities-Friendship, Culture and Maths,” programu Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu, nauczyciele z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego odwiedzili szkołę Gaddenskolan w małej miejscowości Bollebygd w Szwecji. Wizyta ta miała miejsce od 22 do 28 lutego 2018 i była równocześnie spotkaniem szkoleniowym z zakresu nauczania matematyki, języka angielskiego jak i wykorzystania elementów różnych kultur w działalności dydaktycznej i wychowawczej.

Gaddenskolan to niewielka szkoła podstawowa założona z inicjatywy rodziców dla potrzeb miejscowych dzieci. Na pierwszy rzut oka nie wydaje się inna niż większość szkół polskich jeśli chodzi o nauczanie czy zachowanie i styl bycia uczniów poza faktem, że poruszają się po szkole bez jakiegokolwiek obuwia. Na zajęciach lekcyjnych dzieci pracują większą część czasu indywidualnie, w swoim tempie, koncentrując się na wykonywanych zadaniach.  Jednak po bliższym przyjrzeniu się można zaobserwować pewne ciekawe elementy wychowania jak np. „responsibility time” („czas odpowiedzialności”) czyli czas sprzątania po posiłku. Uczniowie jedzą posiłek a następnie sami sprzątają po sobie, wycierają stoły, porządkują naczynia bez pomocy osób dorosłych. Niezależnie od pogody dzieci szwedzkie spędzają przerwy na świeżym powietrzu, nie dziwi więc nikogo widok uczniów biegających w deszczu czy śnieżycy. Na uwagę zasługują też zajęcia praktyczne prowadzone w szkole, np. lekcje szycia z użyciem maszyn do szycia, w których biorą udział zarówno dziewczynki jak i chłopcy czy też zajęcia muzyczne. Dzieci mogą uczyć się gry na przeróżnych instrumentach: pianinie, perkusji, gitarze, skrzypcach. Bardzo dużą wagę przykłada się do sportu, któremu sprzyjają też warunki naturalne kraju, my mieliśmy okazję spróbować jazdy na nartach biegowych. Jak się dowiedzieliśmy, jazda na biegówkach to nie sam sport ale styl życia Szwedów. W okolicy szkoły, w lasach, można dostrzec mnóstwo tras przeznaczonych do uprawiania tego sportu.

Wizyta w szkole była też okazją do podsumowania i zaprezentowania dotychczas przeprowadzonych zadań projektowych. Każda z partnerskich szkół projektu czyli szkoły szwedzka, polska, grecka, hiszpańska i angielska przedstawiły wyniki zadań matematycznych przeprowadzonych w oparciu o przepisy kulinarne tradycyjnych potraw każdego z krajów. Ogłoszono też wyniki konkursu na logo projektu, którym została praca naszej uczennicy Natalii Spory, co dało nam szczególny powód do radości.

Olga Witka


Z radością informujemy, że nasza uczennica Natalia Spora wygrała międzynarodowy konkurs na logo projektu współpracy międzyszkolnej programu Erasmus plus .

Gratulujemy😊

Dziękujemy wszystkim za oddane głosy 🙂

 

O.Witka


MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO

„A niechaj  narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, też swój język mają” pisał w renesansie Mikołaj Rej.

Mając w pamięci te mądre słowa włączyliśmy się w obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Podczas lekcji przeglądaliśmy zgromadzone  na padlecie nauczycielskim materiały dotyczące rodziny języków słowiańskich, pochodzenia polszczyzny, odmian gwarowych i środowiskowych, różnych błędów i gaf . Obejrzeliśmy ciekawe eksperymenty ukazujące trudności komunikacyjne oraz zmierzyliśmy się z łamaczami językowymi i utworami bez znaków diakrytycznych.

Mieliśmy też trimino,  różne łamigłówki, wykreślanki, rebusy, turnieje i biegane dyktanda.  Okazało się, że  w szkole można się dobrze bawić, a język polski jest lekcją wymagająca od uczniów różnorakiej aktywności.

J.Waleczek