Wycieczka do Ojcowa.

W środę 17 maja klasy 4 wyjechały na długo wyczekiwaną wycieczkę do Ojcowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od pokazu filmów w technologii 3D, z których dowiedzieliśmy się, jak powstała dolina Prądnika od czasu górnej jury po współczesność. Następnie odwiedziliśmy Ekspozycję Przyrodniczą Ojcowskiego Parku Narodowego poświęconą geologii. Mogliśmy obejrzeć charakterystyczne skały oraz znajdowane w nich odciski zwierząt jurajskich, weszliśmy do zrekonstruowanego wnętrza jaskini, a następnie przyjrzeliśmy się ciekawej makiecie Ojcowskiego Parku Narodowego. Po wyjściu z muzeum pani przewodnik opowiedziała nam historię Zamku Kazimierzowskiego oraz legendy z terenu Jury Krakowsko- Częstochowskiej. W dalszej części spacerowaliśmy po parku narodowym, a najciekawszym momentem było zwiedzanie jaskini Grota Łokietka, w której podziwialiśmy wspaniałe formy krasowe (stalaktyty, stalagmity i stalagnaty), We wnętrzu jaskini panowała temperatura zaledwie 7 stopni Celsjusza, ale nam to nie przeszkadzało, gdyż na zewnątrz była równie wilgotna aura:) Po spacerze w parku przejechaliśmy pod Zamek w Pieskowej Skale, by u jego podnóża podziwiać wspaniałą Maczugę Herkulesa. Mimo kapryśnej pogody to była bardzo fajna wycieczka!