Misja szkoły
„ Mądrym być to wielka sztuka, być dobrym jeszcze większa”
Kornel Makuszyński
Nasza szkoła:
-
Dba o przyjazną i życzliwą atmosferę wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.
-
Zapewnia wszechstronny rozwój uczniom i nauczycielom.
-
Wspiera rodziców w procesie wychowania i nauczania.
-
Dąży do tego, by każdy uczeń osiągnął sukces.
Wizja szkoły
Nasza szkoła jest miejscem przyjaznym, bezpiecznym, a jej działalność ukierunkowana jest na ucznia i jego potrzeby umożliwiając mu wszechstronny rozwój osobowości.
Nasze działania skierowane są na:
Naukę demokracji:
– uczniowie respektują prawa szkolne;
– nauczyciele, rodzice i uczniowie czują się współgospodarzami szkoły;
Stałe podwyższanie jakości pracy szkoły:
– analizujemy potrzeby i oczekiwania uczniów i rodziców;
– ustalamy kierunki zmian jakościowych i je realizujemy;
Podnoszenie poziomu działalności szkoły:
– modernizujemy pomieszczenia i wyposażenie;
– wzbogacamy zasoby środków dydaktycznych;
– zapewniamy nowoczesne warunki nauki;
Zapewnianie bezpiecznego i przyjaznego środowiska:
– spełniamy wymogi bezpieczeństwa i higieny;
– posiadamy dobrze i estetycznie zagospodarowany obiekt;
Tworzenie środowiska przyjaznego uczeniu się:
– jasno określamy wymagania edukacyjne;
– posiadamy motywujący system oceniania;
– rozwijamy kreatywność, odpowiedzialność;
– doskonalimy umiejętność korzystania ze zdobytej wiedzy;
– zapewniamy różnorodność form i środków;
– stosujemy aktywizujące metody pracy;
Zaspokajanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów:
– rozpoznajemy potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów;
– umożliwiamy rozwój zainteresowań i uzdolnień;
– indywidualizujemy proces kształcenia;
Proponowanie nowoczesnej oferty edukacyjnej:
– oferujemy wszechstronne kształcenie z wykorzystaniem technologii informatycznych;
– każdemu uczniowi umożliwiamy osiąganie sukcesów edukacyjnych;
– uczymy korzystania z różnych źródeł informacji;
Zapewnianie równych szans:
– wspieramy rozwój osobowy każdego ucznia;
– uczymy tolerancji i empatii;
Rozwój i promowanie szkoły:
– prezentujemy swoje osiągnięcia w środowisku;
– rozwijamy naszą ofertę edukacyjną;
– pozyskujemy sojuszników naszych działań;
– działamy na rzecz środowiska lokalnego;
Doskonalenie potencjału kadrowego:
– nauczyciele podnoszą swoje kwalifikacje;
– gwarantujemy wysoki poziom kształcenia;
Wychowywanie i zapobieganie zagrożeniom:
– kształtujemy postawy patriotyczne i obywatelskie;
– promujemy zdrowy styl życia;
– przeciwdziałamy agresji;
– jesteśmy otwarci i życzliwi;
Wprowadzanie uczniów w świat wartości:
– promujemy i egzekwujemy szacunek dla ludzi, dóbr kultury i przyrody;
– uczymy otwartości na drugiego człowieka, odpowiedzialność za własne czyny;
– wpajamy sprawiedliwość i tolerancję.
MODEL ABSOLWENTA
Absolwent Szkoły Podstawowej nr 6 im. Kornela Makuszyńskiego w Czarkowie:
-
Jest ciekawy świata:
– interesuje się otaczającym go światem;
– korzysta z różnych źródeł informacji;
– poszerza swoją wiedzę.
-
Jest otwarty:
– prezentuje własny punkt widzenia;
– chętnie nawiązuje kontakty;
– wykorzystuje możliwości, jakie stwarza mu dom i szkoła;
– rozumie ograniczenia wynikające z jego wieku.
-
Jest odpowiedzialny:
– ponosi konsekwencje za swoje czyny;
– potrafi cieszyć się z sukcesów;
– godnie znosi porażki;
– przewiduje skutki swoich działań;
– potrafi przyznać się do błędu i przeprosić.
-
. Jest rozważny:
– zna zagrożenia;
– ceni swoje zdrowie;
– dba o zdrowie swoje i innych;
– postępuje zgodnie z zasadami BHP.
-
Jest świadomy swojej tożsamości:
– szanuje i kocha swój kraj;
– zna i szanuje dziedzictwo kulturowe swojego regionu;
– myśli kategoriami człowieka Europy i świata;
-
Jest tolerancyjny:
– stara się każdego zrozumieć i dostrzec w nim coś dobrego i wartościowego;
– potrafi współdziałać w zespole, biorąc pod uwagę poglądy innych.
-
Dobrze funkcjonuje w swoim otoczeniu:
– jest pogodny;
– pozytywnie patrzy na otaczający go świat, siebie i innych;
– z godnością przyjmuje do grona swoich znajomym nowe osoby.
-
Jest komunikatywny:
– sprawnie komunikuje się w języku polskim;
– swobodnie wyraża swoje myśli;
– swoje przeżycia potrafi przedstawić w formie pisemnej;
– podejmuje próby komunikacji w języku obcym.
-
Jest krytyczny:
– zdobywane informacje selekcjonuje i ocenia ich przydatność.
-
Jest dobrze przygotowany do podjęcia nauki w gimnazjum.
– posiada wiedzę i umiejętności, które mu pozwolą kontynuować naukę na kolejnym etapie kształcenia.