Wycieczka klasy 6a

25 listopada klasa 6a wybrała się pociągiem na wycieczkę do Katowic.
Spotkaliśmy się na dworcu w Piasku i stamtąd rozpoczęła się nasza wyprawa.

Pierwszym miejscem, do którego się wybraliśmy było
Muzeum Historii Komputerów i Informatyki znajdujące się w budynku Katowickiego Centrum Kultury.

Zatem spacerkiem po Katowicach przeszliśmy do muzeum. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wysłuchania prelekcji dotyczącej pierwszych gier video i pierwszych gier komputerowych. Dowiedzieliśmy się również jak powstawały gry komputerowe oraz komputery i konsole do gier.

Mogliśmy obejrzeć wiele ciekawych eksponatów zarówno pierwsze powstałe komputery, jak i te trochę bardziej współczesne. Dowiedzieliśmy się, że pierwsza gra komputerowa powstała w 1947 roku.

Najciekawszym punktem zwiedzania było wypróbowanie działających i sprawnych eksponatów, na każdym można było spróbować swoich umiejętności w inną grę i zobaczyć jak działa urządzenie, z którego obecnie powszechnie już nie korzystamy.

Następnie spacerem przeszliśmy do Galerii Katowickiej, gdzie ruchomymi schodami dostaliśmy się na najwyższy poziom. Tam udaliśmy się Multikina na film pt: „Czarownica2”.

Podróż powrotną również odbyliśmy pociągiem, uczniowie samodzielnie wyszukiwali połączenia kolejowe na tablicy informacyjnej oraz sprawdzali, z którego peronu mamy odjazd. Wycieczka była bardzo udana!