14 lutego uczniowie naszej szkoły brali udział w walentynkowym party online. Klasy 5b i 6b połączyły się online ze szkołami w Finlandii (Szkoła Kalajarvi https://www.espoo.fi/fi/kasvatus-ja-opetus/perusopetus/peruskoulut/kalajarven-koulu ), szkołą w Salla (miejscowość znajdująca się blisko wioski Mikołaja na kole podbiegunowym https://www.salla.fi/en/services/education-services/basic-education/ oraz ze szkołą w Rudołtowicach. Nastąpiła wymiana doświadczeń oraz podsumowanie działań ekologiczno-artystycznych. Prezentację w języku angielskim przedstawiła p. Ania Mędela-Faruga. Uczniowie zaprezentowali swoje aktywności. Co dał uczniom i szkole udział w projekcie?
– wiedzę na temat gatunków ryb żyjących w Polsce,
– postawienie pytań: Co ryby chciałyby powiedzieć nam ludziom?,
– świadomość istnienia chemikaliów w wodzie, które są produkowane głównie przez człowieka,
– zadawanie pytań sobie nawzajem: Jak możemy dbać o czystość rzek i oceanów?
– tworzenie ekosystemów wodnych w oparciu o naturalne materiały artystyczne jakimi są glina i angoba (glinka naturalna),
– wiedzę na temat składu i pochodzenia wody.
Na zajęciach Koła Młodego Plastyka organizowanych przez POPP w Pszczynie, młodzi plastycy filcowali na sucho i na mokro ryby, zastanawiając się jak czują się w czystej wodzie, a jak w zanieczyszczonej? Co chce powiedzieć nam ryba?
Na lekcjach plastyki klasa 6b wykonała serie monotypii (techniki graficznej) za pomocą tuszu wodnego (naturalny materiał). Uczniowie pisali pytania w języku angielskim – co ryby chciałyby powiedzieć ludziom ?
Poprzez działania artystyczne staramy się zwiększyć świadomość naszej społeczności szkolnej na temat szanowania zasobów wodnych na naszej planecie.
Poprzez wymianę doświadczeń ze szkołami w Finlandii ćwiczymy język i prezentację swoich działań, nauczyciele nadają nową wartość edukacji w otwartości na świat i aktualne potrzeby globalne.