1. Podsumowanie Szkolnych Dni Matematyki w SP 6 w pierwszym półroczu roku szkolnego 2017/2018.
Szkolny Dzień Matematyki to akcja, która ma na celu:
· rozbudzanie i rozwój zainteresowań matematycznych
· wprowadzanie w świat matematyki
· propagowanie i przybliżenie wiedzy matematycznej
· zachęcanie do pogłębiania wiedzy matematycznej
· rozwijanie zdolności matematycznych
· umożliwienie osiągnięcia sukcesu
· kształcenie u uczniów umiejętności:
§ czytania ze zrozumieniem
§ rozwiązywania zadań problemowych
§ wykorzystywania zdobytej wiedzy do rozwiązywania różnych zadań matematycznych
§ kształcenie u uczniów uczciwej rywalizacji między sobą
§ uczenie współpracy w grupie, współzawodnictwa
· Akcję rozpoczęliśmy we wrześniu (25-28.09.2017). Uczniowie naszej szkoły intensywnie utrwalali tabliczkę mnożenia- w domu i w szkole. Przez cały tydzień na korytarzu znajdowały się plakaty z zadaniami dla poszczególnych klas IV-VII. Podczas przerw uczniowie zdobywali odznaki Mistrza Tabliczki Mnożenia. Dnia 29.09.2017 szkoła włączyła się w Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W tym dniu odbył się test sprawdzający znajomość tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy bezbłędnie rozwiązali test uzyskali tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia . Klasa z największą liczbą Ekspertów Tabliczki Mnożenia otrzymała wafelki.
· Druga edycja Szkolnego Dnia Matematyki odbyła się 1 grudnia- kolejna możliwość uzyskania tytułu Eksperta Tabliczki Mnożenia. Uczniowie klas IV-VII podczas przerw rozwiązywali krzyżówki matematyczne (sprawdzali znajomość pojęć matematycznych). Grono szkolnych Ekspertów Tabliczki Mnożenia powiększa się.
2. Uczniowie klas czwartych chętnie uczestniczą w Warsztatach matematycznych- gry, zabawy, eksperymenty i nie tylko … Celem tych zajęć jest pokazanie uczniom, że matematyką można się bawić. Warsztatowy charakter zajęć zachęca dzieci do aktywności podczas wspólnego odkrywania matematyki. Dzieci pracują najczęściej w grupach, ale nie brakuje także okazji do samodzielnego myślenia i wykazywania indywidualnej inicjatywy. Istotnym elementem warsztatów jest wyzwalanie radości podczas zabawy i stwarzanie sytuacji umożliwiających osiąganie sukcesu i budowanie zadowolenia z własnych osiągnięć. Zajęcia mają na celu wzmacniać
pozytywne emocje w stosunku do matematyki, zmniejszanie poziomu stresu i łatwiejsze przyswajanie wiedzy matematycznej. Dzieci uczestniczyły w następujących zajęciach:
-Zastosowanie Kart Grabowskiego –gry i zabawy.
-Eksperymenty: atramentowe czary, gasnąca świeczka, ciecz nienewtonowska.
-Bawimy się wstęga Möbiusa –wycinanki.
– Dodaję i odejmuję puzzle matematyczne.
-Co można zbudować z sześcianów?
-Planszowe gry matematyczne.
-Sudoku.
– Matematyczne origami (papierowe składanki figur przestrzennych).
-Przygotowywanie produktów na świąteczne pierniki (zakupy).
-Figurowe wypieki-świąteczne pierniki.
-Dekorowanie pierników.
M.Pławecka